הגבהה לקינג קצר / מאת יערה בר לב
מאחר וההענות לשאלותי בנושא בפורום היתה מעטה כל כך וגם חיפוש באתר לא העלה חומר בנושא החלטתי שאשתף אתכם בתהליך שעברתי למען הידע הקולקטיבי בקהילת הג'יפאים. לאחר מספר טיולים בחברת חברי הקשוחים בעלי פרדואים משופרים וריינג'רובר קלאסי אחד קלטתי שאני מתרכז יותר מידי זמן בהמתנה לשפשוף הבא בגחון או למעיכת מדרגות הצד הרכרוכיות של הקינג הקצר שלי במיוחד בטיולים בהרכב מלא שבהם הקינג 'שוקע' ומאבד הרבה ממרווח הגחון המצומצם שלו,מה שגרע משהו מחדוות הטיולים שלי ושימח מאד את חברי שולפי הכננות. לאחר דיון על כוס תה בעין-יהב הוחלט שצריך לעשות מעשה וניגשתי למלאכת ה'מחקר'.התייעצתי עם חברי האתר (תודה למאישושה) ועם גפני (שנתן לי טיפים חשובים בטלפון גם כשאמרתי לו במפורש שלא אגיע אליו עכב המרחק) והחלטתי ללכת על זה. נכנסתי לסדנא הרכבתי בולמים (כחולים צהובים) קפיצים (צהובים) ומגיני סף לא חשוב של איזה חברה.... גפני אמר לי "אתה לא תכיר את האוטו" ואכן זה כך.הרכב מתנהג הרבה יותר טוב בכביש !(למרות הגבהה של 5 ס'מ)קשיח יותר ורוכן פחות .ובשטח זה עולם אחר !! לאחר כמה ירידות לשטח ואחרי טיול היום לחורשן בהרכב משפחתי מלא ההרגשה היא:יש גובה ויש קשיחות!!לא צריך לדאוג מכל סלע בקוטר מינימלי,הרכב לא 'מתרסק' לכפלי הקרקע מטפס מדרגות סלע כמו עז בלי שפשופי פלסטיקים מדרגות או גחון. בקיצור הרכב קיבל זריקת טסטוסטרון רצינית ! ומסתם יפיוף הפך ליפיוף עם יכולות !
המסקנה שלי: החלפת בולמים וקפיצים (ועל הדרך מגיני צד) תוך הוספת גובה לקינג שווה את ההשקעה !!
מאת יערה בר לב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה